광고에서 ‘형식’이라는 단어의 무의미성
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작성일 22-10-30 17:31
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광고에서 ‘형식’이라는
단어의 무의미성
_SLIDE_2_
Formal
Informal
_SLIDE_3_
Hedgren advertisement
in ‘ELLE Accessories’
_SLIDE_4_
언뜻 보기에도
형식을 제대로 갖춘 지면광고
이 광고는
_SLIDE_5_
Headline & subheadline & bodycopy
_SLIDE_6_
Headline: “Little extras make the difference”
Illustration:
Headline & Illustration
“create mood, feeling & image
BUT,
features or benefits”
_SLIDE_7_
Bodycopy: ‘design, comfort, and functionality’
Layout/Design: Balance & readability
Bodycopy & L...
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광고에서 ‘형식’이라는
단어의 무의미성
_SLIDE_2_
Formal
Informal
_SLIDE_3_
Hedgren advertisement
in ‘ELLE Accessories’
_SLIDE_4_
언뜻 보기에도
형식을 제대로 갖춘 지면광고
이 광고는
_SLIDE_5_
Headline & subheadline & bodycopy
_SLIDE_6_
Headline: “Little extras make the difference”
Illustration:
Headline & Illustration
“create mood, feeling & image
BUT,
features or benefits”
_SLIDE_7_
Bodycopy: ‘design, comfort, and functionality’
Layout/Design: Balance & readability
Bodycopy & Layout / Design
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Message strategy: slice-of-life
situate brand socially
그..slice-of-life랑 시튜에잇 브랜드 소셜리야 이광고
나헷갈려 ;;이게 맞는건지;
메시지 전술
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그들의Primary target audience
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+
Active& on the move
+
Fasionable (엘르 악세서리의 타겟층)
= 패션에 관심이 많은 2030여성
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Fit between ad & the magazine
-Active or business people
-Wanted to emphasize fashionable aspect
too much
-Better with Elle, 여행스케치 : both sex
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How to improve …(생략(省略))






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